کد خبر: 1227750
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
 آرمین بینا 

جوان آنلاین: دو خواهر سارق و همدستشان که به اتهام سرقت طلا تحت تعقیب مأموران پلیس تهران قرار داشتند، در زندان‌های کرج و قم شناسایی شدند. 
اواخر اسفندماه سال قبل مردی در تهران سراسیمه به اداره پلیس رفت و از سرقت مقدار زیادی از طلا‌های همسرش شکایت کرد. 
وی در توضیح ماجرا گفت: «چند روز قبل خودرویی معامله کردم تا در تعطیلات نوروز همراه خانواده‌ام به مسافرت بروم. مقداری از مبلغ خودرو را چک داده‌بودم و قرار بود طلا‌های همسرم را بفروشم و چکم را پاس کنم. ساعتی قبل ۱۳۰ گرم طلای همسرم را برداشتم و راهی بازار شدم تا در طلافروشی بفروشم. تصمیم داشتم به چند طلافروشی مراجعه کنم و هر کدام که مبلغ بیشتری بخرند به آن مغازه بفروشم. به سه مغازه رفتم و هر کدام قیمتی نزدیک به هم به من پیشنهاد دادند و تصمیم گرفتم به چند مغازه دیگر هم مراجعه کنم. هنوز چند قدمی از مغازه سوم دور نشده‌بودم که متوجه شدم زیپ کیفم که به دوشم بود، باز شده‌است. نگران شدم و بلافاصله داخل کیفم را نگاه کردم تا از بودن طلاهایم خاطر جمع شوم، اما طلاهایم سرقت شده‌بود.»


 رد پای ۳ زن 
 با شکایت مرد جوان، پرونده به دستور قاضی تقی‌زاده، بازپرس شعبه پنجم دادسرای ویژه سرقت برای رسیدگی در اختیار تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت. 
مأموران در نخستین گام دوربین‌های مداربسته محل حادثه و نزدیک آن را بازبینی کردند. بررسی‌ها نشان داد سه زن جوان از همان مغازه اول که شاکی برای فروش طلاهایش وارد آنجا می‌شود، او را زیر نظر دارند. سه زن او را تا مغازه سوم تعقیب می‌کنند و حتی یکی از آن‌ها به بهانه خرید طلا وارد مغازه سوم و متوجه می‌شود مرد جوان طلاهایش را در کدام قسمت از کیفش گذاشته‌است. پس از این، سه زن پشت سر شاکی در شلوغی بازار می‌روند و یکی از آن‌ها در فرصت مناسب به صورت حرفه‌ای زیپ کیف مرد جوان را باز می‌کند و طلا‌های او را از داخل کیفش بر می‌دارد و تحویل یکی از همدستانش می‌دهد و بعد به سرعت از محل دور می‌شوند. 


 دو خواهر و یک فامیل 
بدین ترتیب مأموران برای شناسایی سارقان، آلبوم متهمان سابقه‌دار را بررسی کردند و دریافتند متهمان دو خواهر هستند و زن سوم هم یکی از بستگان نزدیک آن‌ها است که هر سه چند باری به اتهام کیف‌قاپی و جیب‌بری داخل اتوبوس‌ها و مراکز خرید بازداشت و راهی زندان شده‌اند. همچنین مشخص شد متهمان مدتی قبل پس از پایان دوران محکومیت‌شان از زندان آزاد می‌شوند و دوباره سرقت‌های سریالی خود را آغاز می‌کنند. 
 شناسایی سارقان در زندان 
با شناسایی سارقان مأموران برای شناسایی مخفیگاه آن‌ها دست به تحقیقات زدند، اما چند روز قبل دریافتند دو خواهر مدتی قبل در شهرستان کرج به اتهام جیب‌بری دستگیر شده و به زندان افتاده‌اند و همدست آن‌ها هم در شهرستان قم به اتهام جیب‌بری در مراکز خرید بازداشت شده‌است و در زندان قم به سر می‌برد. 
بنابراین مأموران با دستور قضایی سه متهم را به تهران منتقل کردند. سه متهم صبح دیروز در بازجویی‌ها در حالی که همه شواهد و قرائن حکایت از آن دارد آن‌ها ۱۳۰ گرم طلای شاکی را در بازار سرقت کرده‌اند، جرم خود را انکار کردند. متهمان برای تحقیقات بیشتر و شناسایی شاکیان احتمالی در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفتند.

برچسب ها: سارق ، سرقت طلا ، پلیس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار